Jak uporać się z cellulitem wodnym?

Spread the love

Przyczyny powstawania cellulitu wodnego są inne niż w przypadku tak zwanej pomarańczowej skórki. Wynika on z zatrzymywania wody w organizmie i może dotyczyć nawet bardzo szczupłych kobiet. Na szczęście istnieje sposób na uporanie się z tym problemem. Wymaga to jednak dużo wytrwałości, odpowiedniej diety, aktywności fizycznej i preparatów do pielęgnacji.

Woda może być zatrzymywana w organizmie kobiety z różnych powodów: spożywanie zbyt dużych ilości soli w diecie, problemy z krążeniem, zaburzenia hormonalne. Walkę z tym problemem należałoby więc zacząć od zdiagnozowania przyczyny jego powstawania. Jeśli stosujesz antykoncepcję hormonalną — poproś lekarza o zweryfikowanie, czy właśnie tabletki nie są przyczyną powstawania cellulitu wodnego. Zastanów się nad tym, ile soli spożywasz dziennie. Jeśli masz problemy z krążeniem, zrezygnuj z obcisłych spodni, uciskających skarpetek, podkolanówek czy ciasnego obuwia.

Warto także swoje wysiłki zwalczające cellulit wodny wesprzeć odpowiednimi kosmetykami i suplementami diety. Pomocny będzie na przykład preparat Hydrominium, którego działanie polega na usuwaniu nadmiaru wody z organizmu, a także oczyszczanie go z toksyn. Stosowanie takich preparatów będzie tym skuteczniejsze, jeśli wzmocnisz je masażami, a pod prysznicem będziesz opłukiwała nogi na przemian ciepłym i zimnym strumieniem wody.

Stosowanie suplementów powinno iść w parze ze zdrową dietą ubogą w sól. Możesz zastąpić tę przyprawę kurkumą, imbirem albo ziołami, za pomocą których możesz uzyskać słony smak. Unikaj gotowych produktów, które są bogate w sól: pakowanych wędlin, dań w pudełku czy sosów i zup w proszku. Zastąp je dużą ilością warzyw, bakalii, orzechów i ryb.

Postaraj się również o wprowadzenie nieco więcej aktywności fizycznej do swojego planu dnia. Unikaj siedzącej i stojącej pracy, a jeśli nie możesz z niej zrezygnować, rób częste przerwy, zmieniaj pozycję albo spróbuj rozciągania i drobnego gimnastykowania nóg (sprawdzą się tutaj na przykład przysiady). Często wychodź na rower albo popływać — są to sporty, które nie obciążają za bardzo mięśni nóg, poprawiają krążenie i są odpowiednie nawet dla osób, które borykają się z problemami żylnymi.

Podsumowując: do walki z cellulitem wodnym konieczne są zdrowa dieta, wspomagające ją suplementy, aktywność fizyczna, masaże i stosowanie odpowiednich kosmetyków, a także troska o prawidłowe krążenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *