Sposoby na ograniczenie cukru w diecie

Spread the love

Ciężko wyobrazić sobie życie bez deserów, słodkich przekąsek czy słodzonej kawy z rana. Dlatego właśnie nasza dieta jest zbyt bogata w cukier, którego nadmierna ilość może być niebezpieczna i jest powodem wielu chorób.

Wpływ na zdrowie

Cukier nie dostarcza żadnych składników odżywczych, to tzw. „puste kalorie”, pozbawione witamin i minerałów. Jest najszybszą formą uzupełniania energii w organizmie, która jeśli nie zostanie wykorzystana, zamienia się w tkankę tłuszczową. W pewnym stopniu może być uzależniający. Powoduje chwilowe wydzielanie hormonów odpowiadających za poprawę samopoczucia, dlatego tak ciężko go sobie odmówić.

Jest również powodem wielu niebezpiecznych chorób m.in. otyłości czy cukrzycy. Negatywnie wpływa na pracę wątroby, przyczynia się do powstawania próchnicy zębów, szkodzi sercu. Odstawianie cukru z dnia na dzień jest bardzo trudne, dlatego warto poznać kilka sposobów na ograniczenie jego spożywania. Jednym z nich może być… słodzik.

Słodzik jako substytut cukru

Wiele osób uważa, że używanie go szkodzi zdrowiu. W ogromnych ilościach tak, jednak te znajdujące się w pożywieniu czy napojach są znikome, ponieważ słodziki są często kilkadziesiąt lub nawet kilkaset razy słodsze od cukru i ich bardzo niewielka ilość w zupełności wystarcza. Mogą być stosowane przez cukrzyków.

Osoby odchudzające się również nie powinny się obawiać. Nie powodują one otyłości, a wręcz pomagają z nią walczyć, ponieważ nie zawierają kalorii.

Słodzik można kupić w formie płynnej, sypkiej czy drażetek.

Zupełne wyeliminowanie cukru z diety jest bardzo trudne, ponieważ znajduje się on w dużej ilości produktów. Jednak ograniczenie jego spożywania w zupełności wystarczy. Korzyści takie jak spadek wagi, lepsza odporność, koncentracja czy stały poziom energii w ciągu dnia, zauważysz już po kilku dniach. Zawsze warto planować wcześniej posiłki i sprawdzać skład tego co kupujemy. Wyrzucić z szafek wszelkie słodycze, a do kawy czy herbaty używać słodzika. Kilka tych kroków pomoże cieszyć się zdrowiem i lepszym samopoczuciem.

1 thought on “Sposoby na ograniczenie cukru w diecie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*