Niemiecki Rynek e-Commerce – charakterystyka i możliwości

Niemcy to najbogatsza gospodarka w Unii Europejskiej, a jej rynek e-commerce systematycznie staje się coraz bardziej atrakcyjny dla zagranicznych „detalistów” Jakie informacje mogą być szczególnie pomocne dla organizacji zainteresowanych wejściem na ten rynek?

NIEMCY – silna gospodarka i wysoka zdolność Nabywcza

W oparciu o analizę Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska), można łatwo wywnioskować, że istnieją dwa główne powody, dla których polscy przedsiębiorcy tak bardzo cenią sobie niemiecki rynek. Są to: dotarcie do nowych klientów oraz potrzeba zwiększenia skali działania.

Rynek niemiecki charakteryzuje stabilny i systematyczny wzrost, który najłatwiej można zaobserwować, gdy rzucimy okiem na PKB – w 2020 roku wynosiło ono 329 milionów Euro.

E-SPRZEDAż w Niemczech

W Niemieckim handlu detalicznym prawie połowę wzrostu sprzedaży stanowi właśnie handel internetowy. Jest to powiązane z bardzo wysokim wskaźnikiem komputeryzacji społeczeństwa niemieckiego – ponad 93% niemców ma dostęp do internetu, podczas gdy europejska średnia wynosi 81%.

Jak wielu z niemieckich użytkowników internetu dokonuje zakupów on-line…? Aż 92%! Gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ludności tego kraju wynoszącą ponad 83 miliony mieszkańców, to końcowe wyliczenia naprawdę robią wrażenie. W Polsce liczba użytkowników internetu, którzy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobili zakupy on-line, wynosi niecałe 80%.

Kto i w jaki sposób kupuje w niemczech?

Najliczniejszą grupę społeczną według badań z 2020 roku stanowią osoby w wieku 20-39 lat. Jest to prawie połowa (44,6%) wszystkich kupujących.

W zakupach on-line minimalną większość stanowią kobiety – przewaga wynosi 53 do 47 procent.

Największymi graczami na rynku tego kraju dominują takie platformy jak Amazon, Zalando, Otto oraz Media Markt. Przestrzeń rynkowa wydaje się nie mieć granic i zawsze znaleźć miejsce dla nowych graczy oraz ich oferty.

Z tego powodu wiele polskich agencji marketingowych specjalizuje się we wprowadzaniu polskich przedsiębiorstwa na rynek naszego zachodniego sąsiada. Zdaniem ekspertów z Lemon-Media, kluczowe w tym procesie jest doświadczenie oraz znajomość języka.

„WYBIERZ FORmĘ DOSTAWY I PŁATNOŚĆ”

W tym aspekcie kluczową rolę odgrywają usługi Deutche Post DHL. Narodowy wykonawca usług pocztowych cieszy się bardzo wysokim zaufaniem i udziałami w rynku w wysokości aż 77 procent.

Najpopularniejszą formą płatności jest ta „za pobraniem” – niemiecki klient lubi mieć pewność co do wybranego produktu. Częstym wyborem jest także:

  • PayPal
  • Sofort
  • Klarna
  • Polecenie zapłaty
  • Karta kredytowa

Język jako droga do ZAUFANIa KLIENTÓW:

Dla klienta niemieckiego absolutnie niezbywalna jest obsługa w jego języku. To właśnie wokół takich szczegółów jak niemiecki numer telefonu kontaktowego oraz pełnej znajomości języka przez call-center buduje się wiarygodność organizacji.

https://lemon-media.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *