5 powodów, dla których warto kupić stolik do biura

[REKLAMA]

Stoliki i stoły nie należą do tych mebli, które w pierwszej kolejności kojarzą się z biurami, a jednak dziś warto się nimi zainteresować, kompletując wyposażenie biura. Powodów jest oczywiście wiele, ale niektóre mają zdecydowanie większą wagę. Oto pięć z nich!

Prestiż

Biura projektowane zgodnie z nieco już archaicznymi wytycznymi, w których największy nacisk kładzie się na słowa „stanowisko pracy”, przypominają bardziej kierat niż środowisko, w którym pracownicy mogą czuć się swobodnie, a klienci – odnieść wrażenie, że są w centrum uwagi. Dlatego też proste stoliki biurowe są najlepszym sposobem na to, żeby podnieść prestiż przestrzeni biurowej.

Wygoda

W nowoczesnych biurach często prowadzi się spotkania z klientami, dostawcami czy choćby wewnętrzne dyskusje między pracownikami. Pomijając nawet to, że biurko narzuca w tej sytuacji niewypowiedziany, ale wyczuwalny stosunek podległości, stoły biurowe są zwyczajnie wygodniejsze, ponieważ pozwalają na swobodną wymianę materiałów i pracę na tym samym poziomie.

Nie musi to być największy stół biurowy – w wielu firmach tak naprawdę sprawdzi się choćby stolik kawowy, który stołem na takie minikonferencje i spotkania będzie tylko od przypadku do przypadku.

Kompletne wyposażenie

Już nie stoły, ale stoliki biurowe często stanowią ważny element wyposażenia w tym sensie, że jeśli w biurze jest przewidziana przestrzeń na spotkania zespołu, to często jest ona niezagospodarowana. Na niewielkim nawet stoliku można zebrać materiały, które powinny być pod ręką albo nawet rzeczy ważniejsze: ekspres do kawy i filiżanki.

To oczywiście żart, ale zupełnie poważnie: nawet niewielki stolik, poza tym, że po prostu świetnie wygląda, jest też czymś w rodzaju „mebla zapasowego”. Nie musi mieć na sztywno przypisanej funkcji, ale szybko okaże się, że w biurach, w których stoliki się ustawi, pracuje się po prostu wygodniej, bo jest do dyspozycji trochę więcej miejsca.

Niski koszt

Skoro już mowa o dodatkowych meblach – stoły biurowe pozwalają oszczędzić przestrzeń na biurku. Materiały do wydania, odebrane przesyłki, szkice potrzebne na kolejne spotkanie albo laptop przygotowany z myślą o wyjeździe na konferencję za kilka godzin. Zwykle to wszystko zajmuje miejsce na paru różnych biurkach, a gdyby w biurze stał stół biurowy, można by tam zgromadzić rzeczy, które powinny być w zasięgu ręki, ale niekoniecznie od razu na blacie.

Stoły biurowe i stoliki są często po prostu najtańszym rozwiązaniem, które pozwala uzyskać tę funkcjonalność, a przy tym mają nieograniczone funkcje w przeciwieństwie do szafki lub komody, które teoretycznie też by można było wykorzystać. Przy nich jednak nie da się wypić kawy w luźniejszej atmosferze.

Lepszy wizerunek

Dawniej wydzielano w biurach przestrzeń roboczą i reprezentacyjną, ale dziś już nikt nie ma wątpliwości, że wszystko razem buduje wizerunek firmy. Dlatego spory nacisk kładzie się na przykład na wybór wygodnej kanapy dla gości. Ta jednak bez stolika sprawia wrażenie wyrwanej z kontekstu.

Firmy chcące budować profesjonalny, ale przyjazny wizerunek, zwracają uwagę na takie detale jak wyposażenie wnętrza. Nawet jeśli nie wpływa ono bezpośrednio na rentowność, to zdecydowanie może być czynnikiem, który wpływa na to, jak firmę postrzegają kontrahenci i sami pracownicy.

Stoliki biurowe poza tym są po prostu ładne, co w połączeniu z kompaktowymi wymiarami i relatywnie niską ceną sprawia, że trudno znaleźć sensowne powody, dla których należałoby zrezygnować z ich zakupu. Kwestią otwartą pozostaje już tylko estetyka i połączenie z sofą lub fotelami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *