Budowanie biznesu na Amazon – poradnik.

[REKLAMA]

Zdecydowałeś się rozpocząć sprzedaż na jednym z największych sklepów internetowych na całym świecie, jednak nie jesteś pewien jak to robić, by odnieść sukces? Niestety, założenie konta na portalu Amazon to jeszcze za mało, by cieszyć się wielkimi zyskami. Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie i zrozumienie, jak działa i jakie możliwości daje tak ogromny marketplace. Poniżej znajdziesz specjalnie przygotowany poradnik, który pozwoli Ci sprawnie wejść w świat Amazona. Powodzenia!

Zastanów się co chcesz sprzedawać

Prawda jest taka, że dobry produkt jest połową sukcesu, bez względu na to, jaką platformę wybiera się do sprzedaży. Pamiętaj, że wystawianie ofert z jakimikolwiek podróbkami lub innymi produktami naruszającymi prawo nie są akceptowane na Amazonie. Polityka firmy w tej kwestii jest bardzo restrykcyjna. Przed przystąpieniem do sprzedaży warto dokonać dokładnego research’u i sprawdzić, czy i jakie konkurencyjne produkty są dostępne na platformie. Przy okazji dobrą praktyką jest skontrolowanie czy przypadkiem w żaden sposób nie narusza się zasad regulaminu.

Rejestracja konta

Bez rejestracji konta nie jest możliwa żadna sprzedaż. Dla niektórych oczywiście będzie to logiczne, ale nie każdy ma tego świadomość. Przed przystąpieniem do uzupełniania formularza należy przygotować sobie takie dane jak:

  • Adres e-mail lub konto klienta Amazon
  • Dane aktywnej karty kredytowej
  • Dowód tożsamości – najlepiej paszport
  • dane rejestracyjne firmy wraz z numerem VAT
  • Numer telefonu
  • Numer konta bankowego, na które będą dokonywane wypłaty

Dopiero po przesłaniu wyżej wymienionych danych i weryfikacji ich przez portal uzyska się dostęp do konta w Seller Central i będzie można rozpocząć sprzedaż.

Wybór planu sprzedaży

Po uzyskaniu dostępu do konta ważną kwestią jest jeszcze wybór planu sprzedaży. W serwisie Amazon w zależności od potrzeb można zdecydować się na plan indywidualny lub plan profesjonalny. W planie indywidualnym płaci się 4 złote od każdego sprzedanego produktu i jest on dedykowany przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy sprzedają mniej niż 40 produktów miesięcznie. Natomiast w opcji drugiej płaci się stałą kwotę 165,91 złotych miesięcznie i cena nie zmienia się bez względu na to, ile produktów zostanie sprzedanych w danym okresie. Co ważne, plan profesjonalny umożliwia dodatkowo dostęp do zaawansowanych narzędzi wspomagających sprzedaż oraz daje możliwość wystawiania produktów w kategoriach standardowo objętych ograniczeniami.

Sposób wysyłki produktów do kupujących

Jako sprzedawca masz możliwość wybrania kilku form wysyłki. Jedną z nich jest samodzielne pakowanie i wysyłanie produktów do kupujących. Amazon umożliwia również realizację zamówień za pomocą ich centrów logistycznych, czyli tak zwany Fulfilment by Amazon. W przypadku zdecydowania się na skorzystanie z usługi fulfilmentu należy przygotować się na opłatę ryczałtową za produkt, która zależy od jego wielkości i wagi, a także za miesięczny abonament za magazynowanie. Ta druga obliczana jest na podstawie każdego zajmowanego metra sześciennego.

Wsparcie sprzedaży na Amazonie

Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazonie, ale wydaje Ci się, że potrzebujesz wsparcia, to żaden problem. Możesz zgłosić się do firmy Leadsmansion, która zajmuje się profesjonalnym wsparciem sprzedaży na platformie Amazon. Specjaliści z Leadsmansion mogą nie tylko przejąć wszystkie obowiązki związane z obsługą klienta, ale również wesprzeć Cię w administracji konta i załatwiać sprawy związane z zarządzaniem. W ten sposób zyskasz komfort i pewność, że twój biznes jest prawidłowo zarządzany. Co więcej, pozwoli Ci to zaoszczędzić sporą ilość czasu niezbędnego do kontrolowania wszystkich procesów.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu, analizy danych  przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *