Jak zdobyć atrakcyjną bazę firm zagranicznych?

Rozwój działalności poza granicami kraju to marzenie większości polskich firm. Wiąże się ze zdobywaniem lukratywnych współprac i często podwojenia zysków, co oczywiście z założenia jest celem każdej rozpoczynającej się działalności. Budowanie kontaktów za granicą nie jest jednak proste i wymaga podjęcia określonych działań wespół z oferowaniem najwyższej jakości produktów, które mogą zainteresowań zagranicznych inwestorów. Jak budować bazę firm zagranicznych i czy warto robić to samodzielnie?

Pułapki samodzielnych baz firm zagranicznych

Jeżeli decydujemy się stworzyć bazę klientów zagranicznych samodzielnie, musimy liczyć się z możliwością uzyskania nieprawdziwych informacji, które w konsekwencji mogą prowadzić do nieefektywnych działań, a nawet problemów prawnych. Weryfikacja danych powinna odbywać się już na poziomie sprawdzenia, czy dana firma figuruje w rejestrach prawnych danego kraju.

Ten wyznacznik pozwala ocenić, czy firma faktycznie funkcjonuje na rynku i czy podejmowanie działań marketingowych względem niej może być efektywne. Dobrym pomysłem jest również kontakt z placówką Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji, które przekazują nieodpłatnie informacje na temat zagranicznych kontrahentów w danym kraju.

Uzyskać można również informacje dotyczące terminowości wywiązywania się z zobowiązań finansowych danej firmy, a jest to informacja bardzo istotna z punktu widzenia firmy, która chce nawiązać owocną i długą współpracę.

Jakie dane można pozyskać?

Prócz danych kontaktowych, korzystając z usługi pozyskania spersonalizowanej bazy danych dla naszych potrzeb, możemy uzyskać również inne ważne informacje decydujące o tym, czy dane przedsiębiorstwo może być zainteresowane naszymi usługami. Szczegółowe informacje uzyskane w ten sposób pozwalają maksymalnie dopasować ofertę do naszych potencjalnych klientów, dzięki czemu zwiększamy swoje szanse na nawiązanie współpracy.

Przedmiotem analizy mogą być np.: rodzaj używanego oprogramowania w firmie, szczegóły funkcjonowania działu księgowego, czy osoba decyzyjna w dziale logistyki lub zakupów, do której kierować powinniśmy reklamy i zapytania ofertowe. Takie informacje są ciężko dostępne dla przeciętnego człowieka, dlatego warto zainteresować się ofertą firm, które tworzą bazy danych firm zagranicznych dla swoich klientów – pozwoli to zaoszczędzić sporo cennego czasu, a o jego wartości z pewnością wie każdy przedsiębiorca.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Samodzielne gromadzenie danych o potencjalnych przyszłych kontrahentach może być bardzo uciążliwe i czasochłonne – bez odpowiedniej wiedzy i zorientowania w sprawie może to zająć bardzo długo, a zmarnowany czas to również zmarnowane okazje i korzyści. Ten punkt widzenia sugeruje skorzystanie z usług specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem profesjonalnych baz danych o firmach zagranicznych, z uwzględnieniem potrzebnych i przydatnych nam informacji.

Koszt takiej usługi warto potraktować jak inwestycję – udane współprace przyniosą o wiele większe zyski w porównaniu z wydaniem pieniędzy na profesjonalną bazę danych!

Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl

2 thoughts on “Jak zdobyć atrakcyjną bazę firm zagranicznych?”

  1. Aby mieć gotową bazę klientów należy znaleźć firmę zajmującą się salesforce marketing cloud. Narzędzie to pozwala targetować klientów, dzięki czemu prawdopodobieństwo udanej sprzedaży wzrasta kilkukrotnie.

  2. Oczywiście to zależy od wielu czynników. Przy telemarketingu na zagranicę najczęściej wystarczy zlecić pracownikowi/programiście crawling w jakimś zagranicznym katalogu firmowym, ale jest to baza do obdzwaniania, a nie gotowa baza klientów, którzy u ciebie zamawiają 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *