Rozwój działalności poza granicami kraju to marzenie większości polskich firm. Wiąże się ze zdobywaniem lukratywnych współprac i często podwojenia zysków, co oczywiście z założenia jest celem każdej rozpoczynającej się działalności. Budowanie kontaktów za granicą nie jest jednak proste i wymaga podjęcia określonych działań wespół z oferowaniem najwyższej jakości produktów, które mogą zainteresowań zagranicznych inwestorów. Jak budować bazę firm zagranicznych i czy warto robić to samodzielnie?
Pułapki samodzielnych baz firm zagranicznych
Jeżeli decydujemy się stworzyć bazę klientów zagranicznych samodzielnie, musimy liczyć się z możliwością uzyskania nieprawdziwych informacji, które w konsekwencji mogą prowadzić do nieefektywnych działań, a nawet problemów prawnych. Weryfikacja danych powinna odbywać się już na poziomie sprawdzenia, czy dana firma figuruje w rejestrach prawnych danego kraju.
Ten wyznacznik pozwala ocenić, czy firma faktycznie funkcjonuje na rynku i czy podejmowanie działań marketingowych względem niej może być efektywne. Dobrym pomysłem jest również kontakt z placówką Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji, które przekazują nieodpłatnie informacje na temat zagranicznych kontrahentów w danym kraju.
Uzyskać można również informacje dotyczące terminowości wywiązywania się z zobowiązań finansowych danej firmy, a jest to informacja bardzo istotna z punktu widzenia firmy, która chce nawiązać owocną i długą współpracę.
Jakie dane można pozyskać?
Prócz danych kontaktowych, korzystając z usługi pozyskania spersonalizowanej bazy danych dla naszych potrzeb, możemy uzyskać również inne ważne informacje decydujące o tym, czy dane przedsiębiorstwo może być zainteresowane naszymi usługami. Szczegółowe informacje uzyskane w ten sposób pozwalają maksymalnie dopasować ofertę do naszych potencjalnych klientów, dzięki czemu zwiększamy swoje szanse na nawiązanie współpracy.
Przedmiotem analizy mogą być np.: rodzaj używanego oprogramowania w firmie, szczegóły funkcjonowania działu księgowego, czy osoba decyzyjna w dziale logistyki lub zakupów, do której kierować powinniśmy reklamy i zapytania ofertowe. Takie informacje są ciężko dostępne dla przeciętnego człowieka, dlatego warto zainteresować się ofertą firm, które tworzą bazy danych firm zagranicznych dla swoich klientów – pozwoli to zaoszczędzić sporo cennego czasu, a o jego wartości z pewnością wie każdy przedsiębiorca.
Skorzystaj z pomocy specjalistów
Samodzielne gromadzenie danych o potencjalnych przyszłych kontrahentach może być bardzo uciążliwe i czasochłonne – bez odpowiedniej wiedzy i zorientowania w sprawie może to zająć bardzo długo, a zmarnowany czas to również zmarnowane okazje i korzyści. Ten punkt widzenia sugeruje skorzystanie z usług specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem profesjonalnych baz danych o firmach zagranicznych, z uwzględnieniem potrzebnych i przydatnych nam informacji.
Koszt takiej usługi warto potraktować jak inwestycję – udane współprace przyniosą o wiele większe zyski w porównaniu z wydaniem pieniędzy na profesjonalną bazę danych!
Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl |