Zakupy internetowe z głową – sprawdzaj opinie i recenzje przed transakcją

W obecnych czasach zakupy w sklepach internetowych stają się coraz bardziej popularne. Przez internet możemy zamówić już w zasadzie wszystko. Zaczynając od książek, elektroniki, odzieży, przez produkty spożywcze, kosmetyki, czy przedmioty codziennego użytku. Poza zakupem rzeczy mamy również możliwość skorzystania z usług takich jak zamawianie jedzenia, zarezerwowanie podróży, czy wypożyczenie samochodu. W trakcie dokonywania transakcji powinniśmy być czujni i ostrożni. Jeżeli w trakcie coś nas niepokoi, to warto zasięgnąć informacji – poszukać recenzji i opinii sklepu w którym planujemy zakupy. W internecie dostępnych jest wiele serwisów np. niezaleznaopinia.pl, które zbierają w jednym miejscu pomocne opinie wszystkich kupujących online oraz korzystających z różnych usług internetowych. Poznanie ich z pewnością pozwoli podjąć właściwą i ostateczną decyzję zakupową.

Dlaczego opinia innych użytkowników jest taka ważna?

Powód jest bardzo prosty. Opinia innych klientów i ich osobiste doświadczenia są najcenniejszą wiedzą jaką możemy w łatwy sposób poznać. Są to użytkownicy, którzy już dokonali transakcji i wiedzą doskonale jak wygląda ich dalsza obsługa. W przypadku pozytywnych doświadczeń chętnie polecają sprawdzone osobiście sklepy. Natomiast jest też druga strona medalu. W przypadku niezadowolenia i braku reakcji ze strony sklepu zależy im na poinformowaniu jak największej ilości potencjalnych klientów o sposobie w jaki konkretny sklep lub firma dostarczająca wybraną usługę postępuje w niejasnych sytuacjach. Mimo wszystko Polacy częściej kupują w internecie niż w ostatnich latach, ponieważ jakość obsługi i wygoda znacząco wzrosła generując więcej zadowolonych klientów.

Czy takie opinie są wiarygodne?

Na przestrzeni ostatnich lat często spotykaliśmy się z sytuacją, że opinie pozostawiane w takich miejscach mogą być przekłamane. Sklepy zdają sobie doskonale sprawę z wielkiej wagi tych miejsc i często w nieuczciwy sposób podejmowali próbę manipulacji ocenami na swoją korzyść, np. generując sztucznie pozytywne opinie dla podniesienia ogólnej średniej ocen. Obecnie jednak sytuacja diametralnie się zmieniła. Serwisy zabezpieczyły się przed takimi praktykami wprowadzając dodatkowe weryfikacje, co pozwoliło z biegiem czasu uwiarygodnić prezentowane oceny. Serwisy agregujące opinie na temat sklepów i usług chcą pozostać wiarygodne, ponieważ właśnie na tym opiera się ich cały model biznesowy. W przeciwnym wypadku ich przydatność będzie bardzo niska. Dlatego warto stawiać na jakość, mniej na ilość.

Kupuj taniej – porównaj oferty w różnych sklepach

Mądre i sprytne zakupy to stosunkowo nowe zachowanie w internecie. Osoby, które weryfikują opinie i porównują ceny w różnych sklepach nazywane są smart shopperami. Dostępne obecnie porównywarki cen w wygodny sposób agregują oferty tego samego produktu z różnych sklepów wraz z cenami w jednym miejscu. To wielkie ułatwienie dla kupujących, których nie jest łatwo oszukać. Dodatkowo tego typu serwisu często oferują monitoring cen, który pozwala sprawdzić jak cena konkretnego produktu zmieniała się na przestrzeni ostatnich tygodni, czy miesięcy. Niepożądane praktyki zmian polityki cenowej można obserwować mniej-więcej na 1-2 miesiące przed słynnym i popularnym w Polsce Black Friday. Zasada jest prosta: kilka tygodni przed planowana wyprzedażą podnosimy cenę oferowanych produktów, aby w czasie black friday obniżyć ją sztucznie o nawet 40%. Na koniec dnia nasza oferta jest atrakcyjna, przecena o 40%, jednak w rzeczywistości powróciła do pierwotnej ceny. W ubiegłych latach taki zabieg działał, jednak obecnie wiele społeczności internetowych wyłapuje takie przypadki co wpływa negatywnie na wizerunek i renomę sklepu internetowego. Niemniej jednak warto być czujnym i przed ostatecznym zakupem sprawdzić historię cen, szczególnie jeżeli planujemy zakup elektroniki.

Zwracaj uwagę na koszt przesyłki i politykę zwrotów

Zakupy internetowe nie dają nam możliwości sprawdzenia, dotknięcia produktu przed podjęciem ostatecznej decyzji. Szczególnie problematyczne jest to w trakcie zakupów odzieży, butów lub innych części naszej garderoby. Warto zatem w trakcie takich zakupów dokładnie zapoznać się z kosztami przesyłki oraz ewentualnymi zwrotami. Na szczęście w większości sklepów z odzieżą możemy liczyć na bezpłatny zwrot. Pamiętajmy, że w przypadku zakupów w zagranicznych sklepach – na które często się decydujemy ze względu na bogatą ofertę – koszt zwrotu może okazać się dużo wyższy niż koszt przesyłki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *