Co zrobić, aby otrzymać rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących na Allegro?

Jeśli wierzyć statystykom podawanym przez Eurostat, a nie mamy powodu, aby tego nie robić, w Polsce przez internet zakupy robi już blisko połowa Polaków. Szacuje się, że co druga osoba powyżej 16. roku życia przynajmniej raz w roku kupuje coś przez internet. Z pewnością taki wzrost rynku e-commerce po części wynika z tego, że zakupy przez internet są szybkie, wygodne, a przy tym pozwalają na spore oszczędności. Jeśli pojawiają się przy nich jakiekolwiek obiekcje, to dotyczą one bezpieczeństwa. Cyberprzestępczość jest dziś bardzo powszechna. Niestety dotyczy także zakupów przez internet. W przypadku nabywania towarów przez serwis aukcyjny Allegro, poszkodowani rekompensatę uzyskać mogą z Programu Ochrony Kupujących. Kto ma na nią szansę i jak dochodzić swoich racji w POK?

Co zrobić, kiedy zostało się oszukanym na Allegro?

Serwis Allegro to bez wątpienia najlepszy serwis aukcyjny w Polsce, gdzie kupić można w zasadzie wszystko od używanych zabawek po nowe maszyny drukarskie, kostkę brukową czy samochody. Wszechstronność serwisu jest więc ogromna. Tak samo bardzo różni są oferujący swoje towary sprzedawcy. Obok przedsiębiorców na serwisie ogłasza się ze swoimi produktami wiele osób prywatnych. Nic dziwnego, że obok sprzedawców uczciwych, nie brakuje tych, którzy chcą oszukać nabywców, nie wysyłając im zakupionego towaru czy wysyłając towar niezgodny z opisem aukcji.

Zostałem oszukany na Allegro – co zrobić?” – z takim pytaniem w sieci spotkać się można dość często. Na szczęście właściciele serwisu oszukanych nie pozostawiają samym sobie. Powstał specjalny program, który ma wspierać poszkodowanych. Jest nim Program Ochrony Kupującego, w którym ubiegać się można o rekompensatę za zakup towaru, który nie jest zgodny z opisem lub do nabywcy nie został w ogóle wysłany. Wysokość zwrotu sięgnąć może nawet 10 000 zł, a pieniądze na koncie poszkodowanego pojawiają się w ciągu siedmiu dni od zakończenia sprawy i akceptacji wniosku w POK.

Jak ubiegać się o rekompensatę w POK?

Poszkodowani, którzy zakupili towar niezgodny z opisem lub nie dotarł on do nich w ogóle, muszą złożyć stosowny wniosek, do czego posłuży formularz online. Warto w tym miejscu jednak zauważyć, że prawa do rekompensaty nie mają ci kupujący, którzy za towar płacą gotówką przy jego odbiorze. To samo tyczy się też produktów, które uległy uszkodzeniu lub zaginięciu wskutek zaniedbań po stronie przewoźnika. Wówczas w zależności od wyboru winne są firmy kurierskie lub Poczta Polska.

Czasu na złożenie takiego wniosku jest sporo, bo to aż sześć miesięcy od dnia zakupu feralnego produktu. Dołączyć należy do niego niezbędne załączniki, a przy towarze niezgodnym z opisem, dodatkowo złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

Decyzja o rozpatrzeniu wniosku przez specjalistów z Programu Ochrony Kupujących użytkownik otrzymuje najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych, choć na ogół wydawana jest ona znacznie szybciej, a pieniądze do użytkownika trafiają w ciągu tygodnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *