Jak wypromować kancelarię adwokacką? 5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony WWW dla adwokata

Spread the love

Każdy prawnik i adwokat doskonale zna przepisy prawa polskiego i wie, że chcąc wypromować swoją kancelarię, bądź swoje usługi w ramach doradztwa prawnego, stoi przed nie lada wyzwaniem. Adwokatów obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z reklamy. Ograniczenia dotyczące reklamowania działalności prawniczych wynikają ze Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (czyli Kodeksu Etyki Adwokackiej) uchwalonego przez Naczelna Radę Adwokacką 10 października 1998 roku. Zatem jak reklamować kancelarię adwokacką? Najefektywniejszym sposobem na dotarcie do nowych klientów jest stworzenie strony WWW dla kancelarii i efektywne pozycjonowanie jej w Google. To właśnie w wyszukiwarce klienci wyszukują informacji na temat kancelarii i miejsc w których mogą uzyskać pomoc prawną. Zatem pozycjonowanie strony internetowej wydaje się być nieuniknionym procesem marketingowym dla każdego prawnika, chcącego zwiększyć bazę swoich klientów.

Poznaj 5 sposobów na to jak skutecznie pozycjonować stronę internetową w branży prawniczej i przekonaj się, że rozwój biznesowy Twojej kancelarii jest osiągalny!

1. Twórz i publikuj treści na stronie, które niosą wartość

Jeżeli chcesz zwiększyć ruch na stronie internetowej swojej kancelarii, powinieneś systematycznie publikować na niej nowe treści. Doskonałą platformą do publikacji Twoich tekstów będzie sekcja z blogiem, uzupełniająca Twoją stronę WWW. Na blogu publikuj wartościowe teksty, które będą rozwiązaniem problemów dla użytkowników wchodzących na Twoją stronę. Pisz artykuły o zróżnicowanej tematyce: mogą to być typowe artykuły z poradami prawnymi, ale też historie najciekawszych rozpraw sądowych z całego świata. Pamiętaj, jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, a Twoja wiedza na pewno przyda się użytkownikom nie znającym prawa tak dobrze, jak Ty.

2. Opracuj bazę słów kluczowych, związanych z Twoją specjalizacją

Skuteczne pozycjonowanie strony, wiąże się ze zdefiniowaniem słów kluczowych, które najlepiej określą specyfikę Twojej strony. Podczas tego procesu, nie zapominaj, że Twoi przyszli klienci nie są specjalistami w dziedzinie prawa, więc pomyśl o tym jakie zapytania w wyszukiwarce Google będą oni wpisywać. Te hasła pomogą im znaleźć Twoją stronę internetową, jako rozwiązanie ich problemów. Istnieje wiele narzędzi do definiowania słów kluczowych, jednym z najskuteczniejszych może okazać się aplikacja SEMSTORM, w której znajdziesz planner słów kluczowych, narzędzia do edycji tekstu, a także możliwość monitorowania stron WWW konkurencyjnych kancelarii i sprawdzenie jakie hasła kluczowe oni pozycjonują.

3. Myślenie globalne, ale pozycjonowanie lokalne

Podczas pozycjonowania strony internetowej kancelarii skup się na tym, aby docierać do tych użytkowników, którzy znajdują się w pobliżu Twojej kancelarii – najlepiej w Twoim mieście, lub dzielnicy. W związku z tym istotnym jest, aby definiując słowa kluczowe,  połączyć je z lokalizacją w jakiej mieści się Twoja kancelaria. Może to być nazwa miejscowości lub miasta, ale też nazwa dzielnicy. Pozycjonowanie regionalne (lokalne) pomoże Ci dotrzeć do tych osób, które będą fizycznie w stanie skorzystać z Twoich usług. Jeżeli prowadzisz kancelarię w Szczecinie, to dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, na Twoją stronę internetową nie będą wchodzić mieszkańcy Warszawy, czy Krakowa, którzy i tak nie skorzystali by z Twoich usług, ze względu na dzielącą Was odległość geograficzną.

4. Wizytówka strony w Google, to wizytówka firmy

Aby wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, stwórz wizytówkę Google Moja Firma swojej kancelarii. Dzięki temu adres siedziby Twojej firmy będzie łatwo dostępny dla wszystkich, nie tylko dla tych użytkowników, którzy wejdą na Twoją stronę. Wizytówka w Google jest darmowa, a stworzenie jej sprawi, że Twoja firma będzie widoczna w mapach Google, co wspomoże pozycjonowanie lokalne strony internetowej Twojej kancelarii. Reklama dla Twojej branży jest zabroniona, ale skrupulatne informowanie o tym gdzie jest Twoja siedziba i czym się zajmujesz- nie. W związku z tym pamiętaj o tym, aby te informacje były powszechnie dostępne dla Twoich przyszłych klientów. Taki zabieg może okazać się bardzo pomocny podczas pozycjonowania strony WWW Twojej kancelarii.

5. SEO, czyli skuteczne pozycjonowanie poprzez optymalizację kodu źródłowego strony

Pozycjonowanie treści i haseł kluczowych, jak i stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest niezwykle istotne. Równie ważna jest optymalizacja Twojej strony internetowej od wewnątrz – czyli optymalizacja kodu źródłowego (HTML). Optymalizacja techniczna ma równie duży wpływ na pozycjonowanie strony. W związku z tym pamiętaj o tym, aby poprosić swojego webdevelopera, aby sprawdził, czy:

  • Twoja strona ma zoptymalizowane znaczniki meta title i meta description – czy zawierają one słowa kluczowe powiązane z Twoją kancelarią
  • Prędkość ładowania Twojej strony WWW jest odpowiednia
  • Przekierowania 301 dla strony zostały prawidłowo skonfigurowane
  • Błędy 404 są prawidłowo ustawione i nie prowadzą użytkowników w ślepy zaułek Internetu, a zachęcają do kontaktu z Tobą
  • Obrazy występujące na Twojej stronie są oznaczone tagiem „alt”  (zawierającym frazy kluczowe) i nie ważą one za dużo

Czy skuteczne pozycjonowanie strony internetowej kancelarii się opłaca?

Definitywnie! Praca, jaką włożysz w pozycjonowanie Twojej strony WWW opłaci Ci się, nie tylko wysoką pozycją w Google. Dzięki tworzeniu i publikowaniu treści na stronie zyskasz miano eksperta, co wpłynie na wzrost zaufania Twoich przyszłych klientów. Należy pamiętać, że pozycjonowanie strony WWW, to proces, który pochłania bardzo dużo czasu i pracy, ale przynosi skuteczne i długotrwałe efekty.

Jako przykład, może posłużyć historia jednego z klientów home.pl. Praca, jaką specjaliści ds. pozycjonowania włożyli w optymalizację tekstów, przystosowanie techniczne strony i pozyskanie linków przychodzących na stronę, wpłynęła na dwukrotne zwiększenie wejść na stronę klienta i znaczny wzrost umówionych wizyt w siedzibie kancelarii.

Zespół reklamy internetowej home.pl oferuje darmową wycenę pozycjonowania strony WWW.

1 thought on “Jak wypromować kancelarię adwokacką? 5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony WWW dla adwokata”

  1. Pozycjonowanie stron jest bardzo ważne jeśli chcemy rozwinąć swoje strony internetowe. Pomaga to utrzymanie najwyższej pozycji w wyszukiwaniu Google i przy tym największą rozpoznawalność. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem bardzo pomagają rozwijać strony w różnych aspektach. Marketing internetowy jest istotny, szczególnie teraz, kiedy liczba internautów ciągle się zwiększa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *