Skakanka – idealny i tani sposób na udany i efektywny trening

Skakanka kojarzy się z beztroskim dzieciństwem i zabawą z rówieśnikami. Tymczasem jest to świetne narzędzie treningowe, którego używać może prawie każdy. Wystarczy trochę wprawy, aby zacząć skakać i odnosić pierwsze sukcesy.

Od czego zacząć przygodę ze skakanką?

Na początku zastanów się, czy wolisz trenować na skakance zwykłej – sznurkowej lub skórzanej, czy też wybierzesz wersję elektryczną. Następnie należy dobrać długość skakanki. Zrobisz to, stając na lince i wyciągając ręce do góry podczas trzymania skakanki za uchwyty. Jeśli linka będzie delikatnie napięta, wtedy możesz zacząć ćwiczyć. Jeśli skakanka okaże się za długa, zwiń ją lub skróć i przejdź do treningu.

Na początku zacznij od delikatnych 5-minutowych powtórzeń, wybijaj się nogami naprzemiennie i nie spiesz się podczas powtórzeń. Wraz z nabyciem wprawy i polepszeniem kondycji rób dłuższe ćwiczenia, dopasowując je zawsze do swoich możliwości. Oprócz wydłużania czasu trenowania zwiększaj intensywność ćwiczeń i urozmaicaj je. Zdobycie doświadczenia przełoży się także na poprawę koordynacji ruchowej. Możesz więc spróbować przeskoków nad skakanką obunóż, krzyżowania ramion, obrotów itd. Już po pierwszych treningach można poczuć ból łydek i pośladków, co oznacza, że wysiłek przynosi efekty.

Co daje skakanie na skakance?

Oprócz ogólnej poprawy kondycji w krótkim czasie można spalić sporo kalorii. Jeśli więc chcesz schudnąć kupno skakanki to zdecydowanie dobry pomysł. Na pewno wzmocnisz gorset mięśniowy, szczególnie nóg, pośladków, ramion i brzucha. Poprawisz koordynację ruchową, skoczność i wytrzymałość.

Warto też rozważyć temat – skakanie na skakance a bieganie. Nie ma pewnego uzasadnienia, które wiąże wpływ skakania na efekty w bieganiu. Jeśli jednak rozważysz kwestię treningu na skakance, na pewno znajdziesz powiązanie między tymi dwoma aktywnościami. Po pierwsze skakanka może być świetną rozgrzewką przed bieganiem, a po drugie wzmacnia mięśnie nóg i poprawia skoczność. Poprawiasz też kondycję i uelastyczniasz stawy, co poprawi Twój komfort podczas biegania. Lepiej jednak zdecydować się na trening ze skakanką po bieganiu, aby wcześniej zbytnio nie obciążać nóg.

Zalety ćwiczenia ze skakanką są nieocenione. Jest to sprzęt tani, dający wiele możliwości treningowych i gwarantujący bardzo dobre efekty. To także świetna zabawa i choćby dlatego warto zdecydować się na taką formę ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *